De eerste belevenissen! - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu De eerste belevenissen! - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu

De eerste belevenissen!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

03 Februari 2014 | Australië, Roseworthy

Hoi allemaal!

It's been a while! Inmiddels ben ik dan 2 weken in Australie. Wat een land! Na een laaaaaange reis, die erg fijn begon met 3 stoelen voor mezelf in de Airbus A380 naar Dubai, iets minder eindigde in de wat kleinere boeing 777, kwam ik aan in Adelaide. Geen problemen met de douane, koffer kwam snel op de band en hup ik was dan echt overseas! Heb denk ik in totaal zo'n 8 films gekeken denk ik... Op het vliegveld stond Tai, (uit taiwan niet uit Thailand haha!) me op te wachten met een mooi bordje mét varken erop =D. Hij nam me mee in zijn stoere bolide (geen 4x4 maar meer een lowrider), waar ik meteen al de verkeerde kant in wilde stappen. Uhm, jetlag denk ik dan maar. Op naar de campus. Het blijkt dus dat de campus van het "dier" gedeelte van de uni nog verder van de stad lag dan ik dacht. Ongeveer 45 minuten. Eenmaal aangekomen had Tai de sleutel van mijn huis en hielp hij mij mijn zware koffer naar binnen slepen. In het Lowrie huis zat toevallig een ander Nederlands meisje, Malou. Ze ontving me met open armen en vertelde dat ze die ochtend aangekomen was. Ook maakte ze me meteen bang met alle dodelijke spinnen die hier rond lopen. "Wel goed je kamer checken hoor!!!". Dus na een middelmatige spinnencheck - want ja wat nou als ik er 1 vind, schrik ik me een hoedje- ben ik maar gaan slapen. Internetloos, dus het thuisfront erg dure smsjes moeten sturen.

Mijn kamer in het Lowrie huis was maar voor 10 dagen, werd mij de volgende dag door Lesley van de accommodatie verteld. Daarna moest ik verhuizen naar het Herriot huis, letterlijk 75 meter verderop. Dit door summerschools en een grote puzzel die het plaatsen van studenten blijkbaar was. De huizen zijn gemaakt voor 5 personen. Het zijn simpele kamers met een grooote klerenkast, een bureau met boeken planken en een best wel groot bed. Much better dan die in Zweden (sorry Ikea). Ook is er een loungegedeelte met een flinke tv! Heel fijn!

De eerste week stond vooral in het teken van bijslapen, wakker blijven, rond lopen en aan boodschappen etc zien te komen. De dichtstbijzijnde stad is Gawler. Daar moet ik boodschappen doen etc. Het is ongeveer qua grootte vergelijkbaar met Wageningen, op 10 minuten rijden van de campus. Ik kan daar komen met een busje die maar 3x per dag gaat of met de taxiservice.
Samen met Tai heb ik een aantal dingen geregeld, zoals mijn Australische nummer, bankrekening en boodschappen. Mijn Nederlandse nummer is nu echt buiten gebruik voor de komende maanden, dus laat het me weten als je mijn goede nummer wilt! Tai moest helaas in deze week zo nodig op vakantie dus die is weer vertrokken voor een maand.

In het eerste weekend zijn Malou en ik op vrijdag naar Gawler gegaan. Daar hebben we heerlijke mini-hamburgers gegeten, tennis gekeken en wijn gedronken die in de buurt ook daadwerkelijk gemaakt wordt! Super leuk dus. Op zaterdag zijn we Adelaide gaan verkennen. Een erg leuke en levendige stad. Veel plekjes om te eten en er hangt een goede vibe. Op zondag was het meteen raak, Australia Day, DE nationale feestdag in Australie. Het is vergelijkbaar met Koningsdag bij ons. Ze vieren dat de Engelsen aanmeerden in Australie, voor de aboriginals is het dus ook "invasion-day" vraag me af of zij de dag wel vieren.. Het was toevallig ook die dag weer lekker een par graden boven de 40, dus het was goed weer voor een poolparty! Malou heeft vrienden in de stad waar ze verblijft in het weekend, en die dochter van onze leeftijd nam ons mee naar een poolparty van haar vrienden. Wat een huis!! Niet normaal...Daar gezellig gekletst, BBQ en wat gezwommen. En toen moest ik weer terug naar de campus met de trein en taxi.

De maandag erna was verplicht vrij voor heel Australie, dus ik kon nog niet beginnen met mijn AV. het was ook 44 graden, meer weer om bij het zwembad op de campus te hangen. In deze week is Pieter, mijn begeleider hier die ook oorspronkelijk Nederlands is, teruggekeerd van zijn zomervakantie. Hij heeft me de piggery laten zien en wegwijs gemaakt. De eerste dagen heb ik geholpen aan zijn onderzoek naar Intermitted Suckling, voor de oplettenden onder ons, daar hebben we het met HWM ook over gehad. Hebben we zelfs nog een artikel van hem gelezen geloof ik! De piggery ziet er prima uit, het is een beetje een zooitje en niet alles gaat even efficient maar ach, de beesten vinden het wel prima. In deze week heb ik meteen geleerd om de varkens te insemineren, dus dat is een dikke topper! Wat een beetje stressvol was, is dat mijn zeugen al aan het einde van de week gingen werpen. Ik had nog niet echt mijn opdracht duidelijk, laat staan een protocol klaar, dus dat was even hard werken! Om de tafel met Pieter en Roy dus en snel alle knopen doorhakken. Uiteindelijk ben ik op zondag 1-02 mijn proef begonnen, is mijn eerste zeug aan mij overgedragen en kon ik beginnen met de metingen. Ik zal in een ader verhaal de opdracht uitleggen, want dit wordt een mega verhaal anders ;). Maar het komt erop neer dat ik elke dag (soms ook weekeinden) in de stal mag rondhuppelen voor metingen en het "gewone" werk - aangezien er geen technicians zijn hier - en tussendoor dus ook nog wat schrijven. Moet dus oppassen met mijn dagen inplannen.

Als laatste ben ik zaterdag eeeeeindelijk naar het strand geweest. WAUW. Het water is zo heerlijk warm, zo helder je wordt er instant gelukkig van. De stranden zijn prachtig gekleurd en de vibe die daar hangt is natuurlijk al helemaal toppie!

Ik heb nog geen Australische beesten gezien :( op wat coole vogels na dan. Maar daar heb ik nog wel de tijd voor dacht ik zo ;).

Moraal van het verhaal, ik moet hier hard aanpoten, het is mega warm maar ik vermaak me tot nu toe prima! Het optrekken met Malou is heel erg leuk, want er zijn nog amper mensen op de campus hier.. de zomervakantie is nog in volle gang!

De foto's volgen later!

Liefs,
Annemarie

  • 03 Februari 2014 - 08:12

    Yvonne:

    Hoi Annemarie, fijn dat je nu gesetteld bent. Leuk om je verslag te lezen. Hard aanpoten bij zo'n warme temperatuur zal wel niet meevallen. Wanneer is daar de zomervakantie afgelopen zodat je de rest van de studenten leert kennen? Ben maar blij dat je nog niet zoveel " Australische" beesten hebt gezien. Spinnen en slangen brrrr. Groetjes en nog veel plezier. Yvonne

  • 03 Februari 2014 - 08:27

    Patricia:

    Brrrr spinnennnn dat is het grootste gedeelte wat ik goed opgeslagen heb ;-)
    Maar fijn dat je je plekje gevonden hebt, maak er een mooie tijd van met weer mooie nieuwe avonturen.

    Veel succes maar vooral ook veel plezier.

    -x- Patries


  • 03 Februari 2014 - 08:37

    Rietje:

    Hey Annemarie!
    klinkt allemaal spannend! Behalve die spinnen brr Leuk om je verslag te lezen!!
    Lieffs××

  • 03 Februari 2014 - 17:28

    Maris:

    Hey chick, klinkt alsof je het daar nu al super hebt! Veel plezier en laat ons in het kille kikkerlandje maar lekker meegenieten van je verhalen! ;P xx Maris PS: ik doe met je mee met het op het laatste moment keihard zomaar een protocol uit je mouw schudden, omdat je proef de volgende dag móét starten... :S

  • 03 Februari 2014 - 20:24

    Ingrid:

    Ik krijg mooie visioenen bij dit verhaal, strand, zee, lekker aanmodderen, genieten en dan : ook meteen flink aan de slag. Maar daar ging je ook voor. Werk niet te hard in de gloeiende zon, en goed insmeren en water drinken hè. En vooral GENIETEN!!
    Liefs

  • 04 Februari 2014 - 10:15

    Marjolein:

    Zusje,

    Fijn om te lezen dat je al wat contacten gelegd hebt, de poolparty in de megavilla klinkt goed! Lekker ook dat je aan de bak bent nu, kan je niet snel genoeg mee beginnen, des te sneller klaar toch? Maar al dat werken in 45 graden... pfffff respect hoor! Leuk om je verhalen te lezen, blijven schrijven he :) Is het boekje al van pas gekomen?!?

    Dikke knuffel,
    Marjolein

    PS die spinnen, dat negeer ik gewoon!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 8313

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Annie goes Down Under

23 Augustus 2012 - 23 December 2012

Miens op jacht in Sverige

Landen bezocht: