De afgelopen weken - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

03 April 2014 | Australië, Roseworthy

Hoi Allemaal!

Oepsie, vandaag alweer spenen, dus dat betekend dat ik al een paar weken niets geschreven heb! Tot zover het plan elke 2 weken ongeveer iets te typen haha!

Maar goed, vandaag heb ik dus mijn tweede batch gespeend. Nog een kleine 2 weken insemineren, scannen en bloedmonsters en dan zit die er op. Volgende week gaat mijn derde en laatste batch werpen dus het einde van mijn metingen komen in zicht! In principe ga ik nog met veel plezier naar de stal, maar de geur en het vroege opstaan begin ik wel beu te worden. En daarnaast is de piggery ook een soort soap serie aan het worden, wat wel het laatste is waar je zin in hebt tijdens je toch al lange dagen. Mijn verslag begint ook een soort van vorm aan te nemen, al loop ik zeker achter op mijn planning door mijn ongelukje. Gelukkig heb ik nog wel wat tijd als ik terug ben in NL.

En wat heb ik allemaal beleefd de afgelopen weken? Thank god voor alle foto's en kalenders die ik bijhoud (mijn dagboek heb ik alweer opgegeven, mede door mijn arm.. kon ik 2 weken niet schrijven), mijn geheugen is net een vergiet! Dus een beetje random de verhalen van de afgelopen weekeinden:

Met Kate (huisgenoot) en een vriendin van haar zijn we in de auto gestapt en een beetje door de Barossa (de wijnregio's) gereden. Hier zag ik nog wat meer wilde kangaroe's, hebben we warme chocomelk gedronken (die dag was het koud) en hebben we de Barossa Whisper Dike bekeken. De omgeving is echt ontzettend mooi!
Een weekje later ben ik met mijn andere huisgenoot Andrea op een zeer onchristelijk tijdstip opgestaan om naar Glenelg te rijden. Daar zijn we op de Temptation Sailing boot gestapt om dolfijnen te spotten en ermee te zwemmen. Naïef zoals ik ben, dacht ik dat die dieren naar je toe zouden komen of op zijn minst heel dichtbij, dat je in een hele rustige zee dus lekker een beetje kon rondzwemmen omgeven door dolfijnen. Uhm nee dus. Ik blijf maar vergeten hoe wild het water hier is. In een wetsuit gehesen en met snorkel op onze hoofdjes mochten we aan een touw achter de boot hangen. Nu klinkt dat een beetje gek, de betere uitleg: de boot was aan het varen en er zaten 2 bemanningsleden op speciale stoeltjes op het dek om dolfijnen te spotten. Als ze die gevonden hadden stopte de boot, ging het touw met boeien het water in en ALL SWIMMERS SLIDE SLIDE SLIDE! Dan bungelden we dus aan dat touw, kop in het water en goed kijken. Helaas had het de dag ervoor gestormd dus was het water niet geheel helder. Maar bij onze tweede waterslide zwommen een grote en kleine dolfijn zo onder ons door! Zo cool om te zien! De dolfijnen zijn allemaal wild, dus ze komen niet even een kusje brengen ofzo, maar het is zo cool om te zien dat ze gewoon onder je door zwemmen! De kustlijn was fantastich en tussendoor lekker zonnen op het dek, dus best wel een prima ochtendje! Na een hele lekkere koffie zijn we weer terug naar de campus gereden. Even een dutje doen :)

En dan vorig weekend. Ik mocht weer lekker split weanen, dus eerst de stal in. Daarna had ik vriiijjjj! En mijn lieve varkens-partner-in-crime-vriendin Jemma was net 21 geworden.. En in Australie betekent dat ALLES! Wat heel weird is, aangezien ze niets extra's mogen oid, dat zeggen ze zelf ook. Maar het zijn dus feestjes alla my super sweet sixteen. Voor deze soiree was een cafe zaal afgehuurd in het centrum van Adelaide, inclusief enorm balkon. Met open bar, hapjes, make your own button, speeches, ballon dieren, cupcakes met konijnen en varkens, muziek en een craft table. Er waren een stuk of 60 mensen gok ik, en dit is dus best een klein feestje voor een 21... Ik mocht bij Jemma haar ouders verblijven in Glenelg, wat wel erg prettig is na zo'n feest. De volgende ochtend maakte haar moeder heeeerlijke bacon, eggs en toast voor ons. 's Middags hebben we op de boulevard gelunched en verder een heeeel rustig dagje gehouden.

Voor zo'n verjaardagsfeest moet natuurlijk wel een goed cadeau gekocht worden. Dus ik ben ook een middagje gaan shoppen. Echt een heleboel leuke winkels hier! En natuurlijk veel sale, de zomercollectie moet eruit :D Dat is perfect voor een shopaholic zoals ik ben, gelijk weer een nieuwe zomergarderobe voor mijn terugkomst ;) Voor Jemma heb ik overigens een heerlijk Lush pakket gekocht.

Gisteravond hadden we een feestje op de campus: de Barn Dance. Iedereen had weer zijn flanellen shirt uit de kast getrokken en zich verzameld op de Oval. Er waren strobalen, een mechanische bull, linedancing inclusief zo'n meneer die verteld wat je moet doen, een suikerspin machine, pizza en muziek. Gezellig dus :D En het mooiste is dat de feestjes hier maar tot maximaal 12u duren, aangezien iedereen hard moet studeren. Wat wel prettig is als je elke dag vroeg op moet.

Het gaat dus nog allemaal zijn gangetje, ik probeer veel leuke dingen te doen, wat nog steeds lastig is. De reis met papa en mama begint steeds meer vorm aan te nemen EN heel dichtbij te komen dus dat is erg leuk! Ik kijk er enorm naar uit ze weer te zien :)

Er zijn maar 2 sets bijgekomen op mijn Flickr, maar dat is wel met de dolfijnen, wat het kijken waard is! Het merendeel is gemaakt door de crew daar met een super camera, dus dat is erg mooi. Als je gekke veraf stipjes ziet die dolfijnen moeten voorstellen, dat zijn dan mijn foto's :P

Link: https://www.flickr.com/photos/118137224@N07/sets/

Tot het volgende verhaal (K) <3

  • 03 April 2014 - 08:44

    Rietje:

    Hoi Annemarie!! Leuk verslag...... heel bijzonder met die dolfijnen zwemmen! Je hoeft je niet te vervelen daar!! Ook nog tijd voor een feestje lees ik!! Nog veel plezier! Liefs.

  • 03 April 2014 - 09:09

    Milooouuuu:

    Haay!!
    Leuk verhaal weer! Zo'n Barn dance lijkt mij ook wel wat ;). En bij de dolfijnen zwemmen wow! Succes nog bij de biggies en veel plezier met de rest van je belevenissen!! XXXXX

  • 03 April 2014 - 09:27

    Yvonne:

    Hoi Annemarie, Weer met plezier je verslag gelezen en de foto's bekeken. Mooi dat je al zomerkleding (en nog wel in de sale) hebt kunnen kopen (die ook nog eens anders zal zijn dan hier). Geniet van de feestjes daar en van je vakantie met pa en ma. Sterkte met de laatste loodjes in de piggery. Groetjes van ons!

  • 09 April 2014 - 22:23

    Marjolein:

    Hi Sis!

    Wat gaaf zeg, met de dolfijnen zwemmen.. Of uhm.. boven de dolfijnen zwemmen? Zag er erg gaaf uit in ieder geval. Jaloers!! Moet zeggen dat het hysterische 21 feest ook erg goed klinkt, toch iets wat op je bucket list staat toch? Verder goed om te lezen dat je ook nog gewoon hard aan t werk bent, studeert en shopt.. Klinkt als mijn vertrouwde zusje :)

    Zet hem op en tot skype/app/mails!

    Dikke kus, ook van Johan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8318

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Annie goes Down Under

23 Augustus 2012 - 23 December 2012

Miens op jacht in Sverige

Landen bezocht: