(On)geluk in de stal - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu (On)geluk in de stal - Reisverslag uit Roseworthy, Australië van Annemarie Mens - WaarBenJij.nu

(On)geluk in de stal

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

10 Maart 2014 | Australië, Roseworthy

Lieve allemaal!

Eindelijk weer in staat om een verslag te schrijven! Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet wat er gebeurt is, maar ik heb dus een ongelukje gehad in de stal.. Jemma (mijn partner in crime in de piggery) en ik waren de hele dag al druk bezig met spenen, het verplaatsen van zeugen etc etc. Dus alle zeugen waren een beetje in de war en nogal eigenwijs. We gingen mijn zeugen wegen, maar eentje dacht ja DOEI ik ga niet meer dat hok in! En bleef dus een beetje rondwandelen en negeerde onze aardige en soms ietwat dringende bewegingen richting het hok. Op een gegeven moment dacht ze zelfs, weet je wat ik ga gewoon op de verkeerde manier de weegschaal in, lachen! Daar wilde ik een stokje voor steken door het hekje dicht te doen voordat zij erin kon stappen. Helaas was de zeug sneller en duwde met volle kracht haar kop tegen het hekje, dat klapte dicht met mijn arm ertussen. Au. Ik moest dus met de piggery manager naar de Emergency Room in het ziekenhuis in Gawler waar ze mijn arm onderzocht hadden. Ze hebben xrays gemaakt, waar niets op te zien was. Maar de dokter was er niet gerust op, mijn arm was erg dik, blauw en pijnlijk. Een elleboog is lastig te bekijken op een xray en al helemaal als het vol zit met vocht. Misschien zat er dus wel een breuk maar was die nog niet zichtbaar. Dus voor de zekerheid had de dokter gips aan de onderkant van mijn arm aangebracht om de arm wat rust te gunnen. Een hele laaaaange en saaie en pijnlijke week volgde, want slapen met bijna je hele arm in het gips is niet niks! Daarnaast was het ook nog eens het begin van de O'week (orientatie voor nieuwe bewoners) hier, waar ik dus amper aan mee heb gedaan. Nog wel een paar activiteiten meegedaan, zoals een UV party, built your own burger en een formal dinner. Ik heb vooral veel geslapen en film gekeken... Mijn huisgenoten, de kamp oudsten en Jemma zorgden heel goed voor me dus ik heb niet ondervoed en zielig op mijn kamertje liggen creperen! :) Na een week weer terug naar de dokter, de zwelling was minder, mijn elleboog was nu vooral erg blauw en nog steeds pijnlijk. De dokter vertrouwde het nog niet helemaal en dus hop nog een keer een xray. Hieruit bleek dat er toch echt niets gebroken was en ik dus vrij was van gips etc! Ik mag nu mijn arm langzamerhand weer gebruiken en dat gaat ook best wel goed! Sommige handelingen zijn nog steeds niet heel prettig maar met nog een weekje rust van de piggery denk ik dat het snel voorbij is.. Wat een avontuur!

Naast deze ellende heb ik wel ook nog wat leuke dingen gedaan =) Halverwege februari begon in Adelaide namelijk het Fringe Festival! Dat is een jaarlijks open -air arts festival. FANTASTISCH! Door de hele stad zijn festival plekken waar weer van alles te zien en beleven is. Overal zijn podia waar optredens worden gedaan, eettentjes, bars, lounge plekken en ga maar door. De sfeer die er hangt is heerlijk, de zon is nog goed aanwezig dus dat is ook erg goed vertoeven! Mijn asolute favoriet is de garden of unearthy delights, een park dat omgetoverd is in een soort van oud circus, met een grote tent, side shows waar freaks (i.e. de reptielenman) te zien zijn, popcorn, mais op een stokje, vintagekleding in een tentje, kermis attracties en heeeul veul eten! Met de topper: Pigs On Fire, Dutch Style varkensvlees dat op een soort groot kampvuur wordt bereid. De varkenskoppen waren ook aanwezig ter decoratie.. Ik ben nu in totaal 3x naar de Fringe geweest, een keer met Malou waar we Pants Down Circus: Rock en een magic show hebben bezocht, een keer met Kate (mijn huisgenoot) en haar vrienden waar we een beetje rondgewandeld en gerelaxed hebben en gisteren met Jemma, wederom een cricusshow bezocht en nog een sideshow door een lastminute beslissing. Ook hebben we ons volgegeten aan varkensvlees en churro's met chocoladesaus en ciders. Heerlijk! Volgend weekend is het laatste Fringe weekend, hopelijk kan ik nog een leuke show meepakken! Daarna nog maar eens verder kijken wat ik hier kan beleven :)

Mijn onderzoek heeft dus voor mij even een beetje stil gelegen, maar gelukkig was Tai wel terug van zijn vakantie om de metingen te doen. De eerste ronde is nu voorbij en dat voelt erg goed! Alsof mijn onderzoek toch echt vorm begint te krijgen. Ik heb zojuist mijn Materialen en Methoden opgestuurd naar mijn begeleider, dus het eerste stukje is er. Mijn literatuurstudie gaat nog niet zo goed als ik dat graag zou willen zien, maar ook die deadline komt dichterbij dus ik zal even moeten aanpoten. Ik heb foto's van mijn varkentjes, maar ik mag die helaas niet online zetten. Dus daar zullen jullie op moeten wachten tot ik weer terug ben in NL! Hebben we in ieder geval nog iets om over te praten ;)

Omdat deze site niet erg veel foto's aan kan heb ik een flickr account aangemaakt. Als ik het goed begrijp moet het via deze link te zien zijn:

http://www.flickr.com/photos/118137224@N07/sets/

Ik weet niet echt of het werkt, dus feedback is welkom! Ik mijn foto's lopen een beetje achter op mijn activiteiten, aangezien anderen ook foto's maken. Ik ben bezig alles te verzamelen dus hopelijk komt dat snel!

Nu mijn lieve vriendinnetje Marieke met 17,5 uur tijdsverschil in Canada zit en ook een erg leuke blog schrijft, merkte ik dat ik tot nu toe vergeten was om gekke weetjes te noemen! Dus bij deze:

- IK HEB EINDELIJK EEN KANGAROE GEZIEN!! IN HET WILD!!! Maar die beesten zitten dus niet in deze regio.. Serieus..
- Eerste aanvaring met een dodelijke BROWN SNAKE, check! Baby slang zat lekker onder een kast bij de receptie op kantoor.. Prettig hoor, hele kantoor op z'n kop, want zelfs een baby is dodelijk.
- Mensen hier zeggen ALTIJD Hey, how are you? Ook al willen ze niet weten hoe het echt is met je en lopen ze ook gewoon door zonder je antwoord af te wachten.
- Benzine is hier een stuk goedkoper HOEZEE!
- Boodschappen worden voor je ingepakt in de supermarkt, erg prettig.
- Je raakt zo gewend aan het warme weer hier, dat 20 graden koud aanvoelt. Echt. Ik zal het nooit meer warm hebben.
- Oogcontact met vreemden is uit den bozen.
- Alcohol is de eerste levensbehoefte (waar heb ik dit eerder meegemaakt? Ohja ZWEDEN!). Niet te koop in de supermarkt, want dat zorgt voor te veel dronken mensen/aboriginals. Je kunt het wel kopen in zogenaamde Beer, Wines and Spirts bottle drive trough shops, jawel je rijdt/loopt/rolt door de winkel heen.
- De australische keuken bestaat dus ook niet echt, het is een invloed van Engeland, Amerika, Italie en heeeel veeel Azie. Ik eet hier dus regelmatig Aziatisch/Chinees!! (wie had dat gedacht)
- Ohja, ze denken dat hun keuken BBQ is. Gooi alles op de bbq, zorg dat het verbrand en smullen maar..

Nou het is weer een lekker lang verhaal geworden, dus ik ben benieuwd of iedereen nog steeds het einde haalt!

Ik mis jullie wel hoor!

veel liefs!

  • 10 Maart 2014 - 09:12

    Rietje:

    Leuke berichten Annemarie! Alleen wat daar allemaal rond kruipt, babyslang brr, Verder gaat het gelukkig goed met je!! En het klimaat spreekt mij ook wel aan hoor! Liefs.

  • 10 Maart 2014 - 09:22

    Jonna:

    Hee AM! fijn dat je arm niet gebroken is :) En je foto's doen het hoor! leuk!! Have fun en ik hoop dat je snel je arm weer normaal kan gebruiken.
    liefs!

  • 10 Maart 2014 - 09:22

    Donald:

    Hey, how's it goin'? Je hebt in ieder geval het schrijftalent van je broer... :)

  • 10 Maart 2014 - 09:23

    Yvonne:

    Dankzij de arm toch een beetje vakantie ;)
    Het klinkt allemaal super goed. De link naar de foto's werkt!
    Het ziet er echt geweldig uit dat festival.
    Alleen de pigs on fire ziet er eerlijk gezegd niet zo fris uit. Een smurrie op een barbecue met de varkenskoppen erboven. Maar veel te doen, eten en te kijken, in een lekker zonnetje niets mis mee. Geniet ervan en veel succes bij je verdere werkzaamheden. Groetjes van ons.

  • 10 Maart 2014 - 21:32

    Sabine:

    Check, einde gehaald! Mooi dat je arm niet gebroken is en klinkt verder echt helemaal super!
    Veel plezier nog met je piggies ;)!

    x

  • 10 Maart 2014 - 22:12

    Marjolein:

    Zusje,

    Leuke foto's hoor, geeft toch net wat meer gevoel bij waar je uithangt. Zo fijn om te lezen dat je arm de goede kant op gaat. En ook fijn dat er goed voor je gezorgd wordt :) Dat Fringe Festival ziet er goed uit, beetje Parade achtig, leuk leuk! En zelfs een speciale stand voor ons, mensjes. Maar het meest shocking is toch wel... dat je Aziatisch eet!!! ZIE JE WEL dat het lekker is? Gewoon lekker de verse currytjes, bami etc uitkiezen, niet die gekke Chinese zooi (ook lekker op zn tijd, maar niet goed voor onze prinsessenmaagjes )

    Appen of skypen snel weer, dikke kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 8445

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Annie goes Down Under

23 Augustus 2012 - 23 December 2012

Miens op jacht in Sverige

Landen bezocht: